Založ si blog

Mačizmus (hlavný problém? )

Zdar lidi!

 

V dobe, keď píšem tento článok, stále odpovedám na debatu z toho predošlého. Čo ma zaujalo je, že k blogu mi mal málokto čo povedať, no medzi sebou sa rozprávate pekne, čo je aj super, aj nie. Rozumiem, že sú tú istí trollovia pochybovači, provokatéri zakomplexovaní životom „dotovaní“ ľudia, ktorí hľadajú potešenie v buzerovaní druhých a myslia si, že sú niečo viac. A nielen tu, bohužiaľ takých ľudí je všade na tony. Sám som medzi nich patril. Myslel som si, že som majster sveta, ponižoval som, urážal som. Kľudne sa vám priznám aj k šikane. No mal som šťastie, že som natrafil na super priateľov, ktorí mi ukázali, čo som robil. Lebo som to nevidel a podľa mňa to nevidia ani títo ľudia. Tak ale, treba sa spýtať, čo to je. Čo v nás vyvoláva tento mačovský komplex? Myslím si, že to má čo dočinenia s našou živočíšnou podstatou. Žijeme tu v úžasnom presvedčení, že homo sapiens je dokonalým výtvorom Boha a dali sme si právo aj sa tak chovať. To nikoho z vás nenapadlo, že sme len opica, ktorá vynašla jazyk?

 

Áno, je to úžasný pokrok, bez hanby môžem povedať, že aj božský. Zvieratá, ktoré tak potlačujeme, hubíme jedna radosť, pripravujeme pre ne najnedôstojnejšie podmienky pre ich krátky život pred tým, ako ich s ešte menšou dávkou dôstojnosti zabijeme. Božské čo?

 

Vedú zvieratá medzi sebou zbytočné vojny? Spôsobujú zvieratá genocídy? Neposielajú nás naše činy v rebríčku hodnôt dokonca pod ne? Mohol by som tu písať mnoho príkladov. Ale zamyslite sa nad nimi sami 😉

 

Mačizmus je v každej žene, mužovi, či decku. Každý si chceme presadiť to svoje a budeme sa do krvi hádať a biť, len aby sme mali pravdu. Ale čo je dôležitejšie? Mať pravdu za každú cenu? Za cenu života? Za cenu, že urazím, ublížim? Verím, že každému z vás už niekto ublížil alebo, že každý sa už niekedy stal obeťou (minimálne tohoto systému). Páčilo sa vám to? Viem, že nie. Tak prečo sa tu urážate? Prečo sú soc. siete plné nenávistných komentárov? Nemám na mysli len imigračnú krízu. Urážlivé komenty sa nájdu všade. Aj keď len niekto predáva auto, ľudia doňho hneď spustia, aký je to magor, atd. atd..
Asi si neuvedomujeme, že to priamo zasahuje do vedomia ublíženého a zanecháva to na ňom dôsledky. A to je jeden z dôvodov, prečo sa tu nenávidíme. Aj pre toto sused otrávi psa susedovi svojmu.
Denno denne žijeme v obrovskom kolotoči povinností, závislostí, spútaní v myšlienkových pochodoch vedúcich odnikiaľ nikam.
Pozorujem to na rodine, priateľoch, v nákupných centrách, či vo fronte u lekára. Hneď ráno po prebudení sa tento myšlienkový kolotoč u každého z nás aktivuje a bum. Zombie mode. Nevidím ľudí, ktorí by sa zamýšľali nad tým, prečo robia to, čo robia. Aby nastala zmena, človek si musí znova klásť tieto najzákladnejšie otázky. Kto sme? Prečo robíme, čo robíme? Páči sa nám to? Ak nie, zmeň to. Máš to vo svojej moci. Aj keď nie, globálne osobnú perspektívu ti nikto neukradne. Máme každý vlastný mozog, čo je úžasný nástroj schopný zmeniť našu povahu, nech sme boli v sračkách akokoľvek. Toto viem z vlastnej skúsenosti.

 

Ľudia sa pýtajú aký nový model kabelky odprezentuje gucci v jeho novej kolekcii.Ľudia sa pýtajú aký nový model kabelky odprezentuje gucci v jeho novej kolekcii.

Či aké nové funkcie bude mať nový iphone od spoločnosti Apple.

Pýtajú sa politikov na rôzne otázky a rieši sa tu toľko zbytočností, až mi to príde neskutočné.

Ja sa pýtam kde je láska?

Kde je súcit?

Kto nám dal právo nadávať na druhého, súdiť ho?

Prečo sa vyhovárame na to, že keď žijeme v zlom systéme, tak budeme zlí.

Chcel by som poprosiť ľudí, aby sa zamysleli nad tým kolotočom, ktorý denno denne absolvujú a podrobili ho sebereflexii obyčajným osobným dialógom vo svojej hlave. Ale úprimne. Verím, že pre mnohých z nás to bude ťažké. No neviem či to inak pôjde.

 

Dostali sme do vienka úžasné dary. Tak prečo ich používať k sebadeštrukcii? Treba sa prestať dookola vyhovárať a odvolávať sa na druhých. Treba sa prestať negovať v našich vlastných hlavách. Otvorme sa aj iným ideológiám ako je tá západná. Uvedomujete si, že uctievame technológie?

 

Čo takto si zobrať príklad z niektorých pôvodných obyvateľov, ktorých tak sofistikovane vyvražďujeme.

Trollovia čo píšu, že východisko neexistuje, zamyslite sa nad tým, čo svojim tvrdením robíte sebe.

Blokujete sa vo vlastnej hlave, bránite pokroku, ako sebe, tak svojmu potomstvu (evolúcia).

Prestaňme sa už konečne priečiť s matkou prírodou a ničiť si náš domov. Nebudem hlúpi.

Môj dobrý priateľ a bratranec mi nedávno napísal „Mačizmus a feminizmus sú vrahovie rodiny“ no niečo na tom bude.

 

Prestaňme sa hádať začnime tvoriť. Počul som tu názor, že sa to už niekde deje, tak mi sem postnite linky, nech sa pridám.

Urobilo by mi obrovskú radosť ocitnúť sa v komunite, kde sa len jeden s druhým neprie.

 

PS: Prestaňte si myslieť, že to mierim proti vám. Popisujem problémi spoločnosti s môjho uhľa pohľadu tak ako to ja vidím.

Je mi jasné, že ste tu vzdelaný a znalý. Nechcem vás uraziť. Len som si zvedavý čo mi na to poviete. Objektívne. Nie impulzívne.

 

Pokus číslo 4 ukončím klasicky. Mier 🙂

Občan. Uvedom sa. Prosím. Ďakujem.

17.01.2017

Zdravím. Úprimne ma prekvapila debata ktorá sa vedie pod mojimi článkami. Príjemne prekvapila. Čakal som urážky a posielanie veď viete kam. Nestalo sa. SUPER.. Poväčšinou so mnou súhlasíte možno aj na 100%.. Všetci sa zhodneme, že je tu problém. Veľký problém. No nedá mi nepozastaviť sa, že nikto neprišiel s riešením, čo nie je až tak zlé.. Ale to, že nikto nemá [...]

Totalokracia?

16.01.2017

Ahoj 🙂 Na začiatok môjho druhého pokusu by som chcel upresniť, že to o čo mi mojim blogovaním ide, je vyvolať rozumnú diskusiu, ktorá naučí mňa (v kútiku duše dúfam, že aj národ), ako sa vymaniť z momentálneho „režimu“ (drž hubu a makaj). A ako inak ako kritikou, že? Pokiaľ by mi chcel niekto oponovať, že to tu tak nie je, tak nech sa skúsi zamestnať v [...]

Ako sme sa dostali až sem?

15.01.2017

Vie mi niekto povedať, prečo sa v našej malej no krásnej krajinke deje to čo sa deje? Myslím, že ignorancia bude jeden z dôvodov 😉 Dobrý deň, vopred sa chcem ospravedlniť čitatelom za možnú horšiu kvalitu „blogu“ na akú sú zvyknutí. Je to môj prvý pokus. Už od malička som doma sem-tam medzi bezstarostným detstvom zachytával vety a informacie, [...]

Rafah

Abbás: Útoku na Rafah môžu zabrániť len Spojené štáty

28.04.2024 13:30

Plánovanej pozemnej operácii izraelskej armády v Rafahu na juhu Pásma Gazy môžu zabrániť iba Spojené štáty, uviedol Mahmúd Abbás.

Rusko, Deň víťazstva

Poľský minister: Západ má na výber, či porazí Rusko na Ukrajine alebo na poľských hraniciach

28.04.2024 12:48

Sikorski tvrdí, že keby Putin vyhral, bol by ako Hitler. Zmocnil by sa priemyslu a Ukrajincov by poslal bojovať ďalej na západ.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Polícia odstránila propalestínske tábory na troch amerických univerzitách

28.04.2024 10:58

Polícia v sobotu zadržala takmer 200 ľudí na troch amerických univerzitách, kde sa konali protesty proti vojenskej operácii Izraela v Pásme Gazy.

Joe Biden, kampaň 2024

Biden vtipkoval na Trumpov účet, exprezident mu adresoval štipľavú poznámku

28.04.2024 09:57

Americký prezident Joe Biden na sobotňajšej večeri organizovanej združením spravodajcov v Bielom dome vtipkoval na adresu Donalda Trumpa.

dugos

Myšlienkové pochody odblokovaného.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 4
Celková čítanosť: 10374x
Priemerná čítanosť článkov: 2594x

Autor blogu

Archív