Občan. Uvedom sa. Prosím. Ďakujem.

17. januára 2017, dugos, propaganda a ochočenie ľudu

Zdravím.

Úprimne ma prekvapila debata ktorá sa vedie pod mojimi článkami. Príjemne prekvapila. Čakal som urážky a posielanie veď viete kam. Nestalo sa. SUPER.. Poväčšinou so mnou súhlasíte možno aj na 100%.. Všetci sa zhodneme, že je tu problém. Veľký problém. No nedá mi nepozastaviť sa, že nikto neprišiel s riešením, čo nie je až tak zlé.. Ale to, že nikto nemá pozitívny prístup, mi príde strašidelné.. Ak ma niečo fakt rmúti, tak sú to ľudia, ktorých život naučil, že už proste dobre nebude. Serie ma, že sme sa vzdali.. A nielen že sme sa vzdali. My sme zabudli. Zabudli sme kto sme. Riešime príliš veľa zbytočností. Človek ide radšej do nákupného centra urobiť si pár fotiek, ktoré potom zavesí na fb, aby ho ľudia obdivovali. Samozrejme mám na mysli mladšiu generáciu. Starší už rezignovali a len dožívajú – kritizujú, no nie efektívne. Jednostranne. Zlinčujte ma, ale je to pravda. Mám oči. Ja rozumiem tomu, že nie každý môže a má čas takto premýšľať.. Z mojej rodiny iba môj bratranec vedie so mnou rozumnú debatu na podobné témy.. Rozumiem tomu, treba vychovávat deti, chodiť do práce a tá troška času čo im potom ostane sa samozrejme minie na osobné potešenia, napr. pri pivku, či futbale alebo iných aktivitách. No s 5,5 mega by nám stačilo 349 999 😉

 

Bohužiaľ, naša spoločnosť je sofistikovane ovládaná propagandou.

 

Náš edukačný systém.. Je smiešny. Fakt smiešny.. Ako môžu od 15 ročného decka chcieť aby si vybralo čo chce robiť, keď ani len netuší, ako tento svet funguje, lebo 9 rokov doňho tlačili plno zbytočných či nepravdivých informácií. Pametám si ako mi pani učiteľka tvrdila, že AIDS a rakovina k nám prišli z vesmíru a ja som sa ptm doma o tom hádal. Zlaté čo poviete 🙂 Sám si pametám ako som netušil čo chcem, bol som v strese a pod tlakom som si vybral, čo mi poradili že ma uživí.. Netvrdím, že každý mal či má tak temno. Ale dosť detí na to, aby to bolo riešené. Stredné školy sú akousi farmou pre výrobné giganty a vysokoškolské vzdelanie si nemôže dovoliť každá domácnosť. A niekto možno nechce, možno ho baví montovať a strúhať a atd. ale prečo by mal byť otrokom? Sám som nešiel na maturitu, lebo bolo treba peniaze. Nie na dlhy, tie nemáme.. Na život.. Teda na prežitie. Super čo? Pozrime sa na takých fínov a ich školstvo.  Je to na Vás príliš? čo takto Slovinci.

 

Poväčšina ľudí nadáva na moju generáciu (mám 22) a na generáciu po mne, že sme nevychovaní, zlí a nemáme budúcnosť. Ja sa pýtam: kto nás nevychoval? Kto je zodpovedný za to, že dnešní mladí ľudia sú pobláznení okolitými vplyvmi natoľko, že zabúdajú, čo je to byť človek. Kto to dopustil? My? 😀 Nevravím, že naši rodičia a starí rodičia na nás srali. Ale srali na to, že čo sa deje okolo. Takto deti nemajú čas spoznávať sami seba a stávajú sa z nás zombie. Nechali nás mediálne masírovať. Neexistujú, alebo som zatiaľ nenašiel holistickú štúdiu, ktorá by sa týkala technológii. Je naozaj „pokrok“ aj pokrokom?

 

Niečo menej náročné (či kacírske?) Počul som o istých oblastiach v Južnej Amerike, kde je finačná infraštruktúra transparentná.. Každý sa môže pozrieť, kam idú ich peniaze. Čo by to stálo urobiť niečo podobné aj u nás? Máličko.. Pár zrážok zo zlatých padákov našich eliťanov.. Čo ešte by na to bolo potreba? Bohužiaľ asi revolúcia, lebo pána premiéra by predpokladám šľak trafil keby to prešlo. Toto je veľmi jednoduché zamedzenie kradnutia, teda aspoň z časti. Hovoril mi o nich jeden kamarát antropológ, ktorý má Južnú Ameriku vcelku pochodenú. Neviem nájsť nijaké zdroje, ktoré by to podporovali a momentálne je môj zdroj nedostupný. A aj keby to bol hoax. Nieje to super nápad ľudia?

 

Pokračoval by som našou drahou a milovanou televíziou. Pozerá ju každý, je všade. Máme ju aj u nás na dedine v každej krčme. Momentálne som na rodinnej dovolenke u sestry v Taliansku a keď vidím, ako tu ľudia papajú všetko, čo sa im v správach povie, je mi zle. Je to tu možno horšie ako u nás. Ako keby sa tu stalo národným zvykom večerať presne na čas, aby sa pri večeri mohli pozerať správy a horlivo komentovať a súhlasiť so všetkým, čo sa tam hovorí. Po niekoľkých vystupňovaných debatách som si všimol, že sú na pochybách… Predostrel som im známe fakty amerických vojenských ťažení, ktoré im však ich obľúbená moderátorka nepovedala a nevedeli, čo povedať, oči sa im hýbali hore – dole, doľava – doprava, premýšľali a nakoniec priznali, že politici kradnú a sú zlí..Pokračujú v tom istom .Ak je niekto z vás na pochybách o tom, čo tu predostieram, urobte si vlastný „research“ pozrite sa, kto vlastní naše dve komerčné televízie a kto je gen. riaditeľom STV. Nebudem to sem postovať, lebo to by bolo príliš jednoduché, človek sa musí aj trošku zaujímať, aby sa naučil. Toť môj názor na to. A k riešeniu. Čo takto zoštátniť nie televíziu, ale len hlavné spravodajstvo. Čo takto zase siahnuť na enormné výplaty a zlaté padáky politikov či iných „štátnych činiteľov“ a vytvoriť niečo ako spravodajský úrad, kde sa nebude verejnou mienkou manipulovať a informácie budú pokladané neutrálne. Nie tak, ako doteraz. Veď nakoniec to viedlo k tomu, že sme zvolili úžerníka za prezidenta. Je to podľa mňa jednoduché, stačí chcieť a zaoberať sa tým.. Keď toto napadlo mňa, čo môže napadnúť kvalifikovanejšie hlavy keby sa do toho pustili..Čo poviete, nevadilo by mi, ani keby boli za to platení z našich daní. Veď by sa mali používať na takéto veci. V komentároch na moje články často čítam, že riešenia nie sú. Asi preto, že nad nimi nikto nerozmýšľa a rovno sa v hlave pekne zneguje. Béé.

 

Mohol by som písať ďalej a ďalej, až by z toho bola kniha. Či knihy? No zatiaľ to píšem akosi spontánne. Profesionálne amatérsky. Nechcem všetko načrtnúť len v jednom blogu a samozrejme, ďalšie blogy odvíjam od debaty z toho predošlého, tiež, čo ma cez deň napadne, či večer pri sledovaní dokumentov a rôznych politických debát, atď. Nemám zatiaľ sofistikovanejší systém, no verím, že to bude len lepšie, pretože ma to začalo úprimne veľmi baviť 🙂 Aj kvôli vám, čo tu so mnou moje názory riešite. Takže takto by som ukončil svoj tretí pokus a dúfam, že vyvolá inšpiratívnu debatu, prospešnú pre pokus štvrtý. Mier 🙂